Bursa’da Mobil Bankacılık Hesabına Ele Geçen Kişinin 452 Bin TL Dolandırıcılık Yaptığı İddia Edildi
BURSA’da yaşayan İrfan Kahraman (50), mobil bankacılık hesabına el konulduğunu, kredi kartının 20 bin TL olan nakit avans limitinin artırıldığını ve 300 farklı hesaba 452 bin TL gönderildiğini iddia etti. Kahraman, alışveriş yaparken ‘bakiye yetersiz’ uyarısı alınca durumu fark edip şikayetçi olduğunu, avukatı aracılığıyla savcılığa suç duyurusunda bulunduğunu söyledi. Bankanın da olayla ilgili soruşturma başlattığı belirtildi.
Olay, 23 Aralık 2023’te İnegöl ilçesinde meydana geldi. İddiaya göre; Bir mobilya firmasında personel olarak emekli olan İrfan Kahraman, yanında nakit olmadığı için alışverişe gittiği markette ödemeyi kredi kartıyla yapmak istedi. Kahraman, 20 bin TL limiti olan kredi kartında ‘bakiye yetersiz’ uyarısının ardından bankanın müşteri hizmetlerini aradı. Kredi kartının nakit avans limitinin artırıldığını ve 49 ayrı seferde çekilen 452 bin TL’nin 300 farklı hesaba gönderildiğini öğrenen Kahraman, dolandırıldığını anlayarak kredi kartını kapattı. 24 Aralık’ta karakola giderek şikayette bulundu.
‘KARTIMI HİÇ KULLANMADIM’
Sorumluların bir an önce ortaya çıkarılmasını ve mağduriyetlerinin bir an önce giderilmesini isteyen İrfan Kahraman, yaşadıklarını şu sözlerle anlattı:
“Kredi kartımı hiç kullanmadım. Aralık ayında kullanmaya çalıştım ama ‘bakiye yetersiz’ dedi. 20 bin TL limitim vardı. Tamamını aldılar. Hesabımdan 452 bin lira çekildi. Banka bana herhangi bir bildirimde bulunmadı.Bu para yaklaşık 300 farklı IBAN’a gönderildi.Kartı öğrendiğimde hemen müşteri hizmetlerini aradım ve bloke ettim.Polise gidip suç duyurusunda bulundum.Günler oluyor ki Aynı gün 2-3 defa para çekiliyor, makbuzda öyle görünüyor, nakit avans olarak çekiliyor, 20, 30, 40 bin lira çekilip farklı kişilere gönderiliyor. 20 1.000 limitim TL 452 bin TL’ye çıkıyor.Bana herhangi bir bildirim gelmedi.30 yıldır çalışıyorum.Kredi çekip ev aldım.Ödemediğim borçtan dolayı evimi kaybetmekten korkuyorum. Kartı öğrendikten sonra eşim rahatsızlandı, psikolojimiz bozuldu, düzenimizi bozduk. Ne gerekiyorsa. Bunun yapılmasını istiyorum.”
‘ARTIK RAHAT OLACAĞIZ, BAKIN NELER YAŞADIK’
Bağırsaklarındaki hastalık nedeniyle bugüne kadar 12 ameliyat geçirdiğini, yaşadığı evin kredisini ödeyebilmek için hasta olmasına rağmen günlük işlerde çalıştığını söyleyen Hanife Kahraman, gözyaşlarıyla konuştu ve şunları söyledi: Evimin parasını ödemek için meyve topladım. Yaşadıklarım, gördüklerim, bizi mağdur ettiler. Ben hiçim. Ben onların haklarını ihlal etmedim. Neden bizim hakkımızı ihlal ettiler? Ben zaten hastayım. Neler yaşadım? beni perişan etti. Allah herkesten hakkını istesin. Bakın ayakta durmakta zorlanıyorum. Yaşadıklarım haklı mı? Oturduğum yerden vicdansızlar bizi dolandırıyor. Bu mahallenin sorunu benim. Kimsenin hakkına tecavüz etmedim. 10 yıldır burada yaşıyorum. Yetimim, annem yok, babam yok. Yetimin hakkını neden aldılar? Benim için çok zor. Ben bu hayatı kimseye yansıtmadım, tam anlamıyla huzura kavuşacaktık, bakın neler yaşadık. Allah sorsun, ne diyeceğimi bilmiyorum, çok zorlanıyorum. Hiçbir zaman kimsenin hakkına tecavüz etmedim. Çocuklarımı tarlada büyüttüm. Yasadışı yiyecek yemesine izin vermedim. Ameliyat olacağım. Kocamı mı yoksa oğlumu mu tercih etmeliyim? 12 kez ameliyat oldum. “Hayata yeniden tutunurken bakın neler yaşadım” dedi.
‘HESAPLARIN GÜVENDE TUTULMASI BANKA’NIN SORUMLULUĞU’
Ailenin avukatı Hasan Balyoz, savcılığa suç duyurusunda bulunarak konuyu yargıya taşıdıklarını belirterek, olayda bankanın kusurlu olduğunu öne sürerek, “Bir gün müvekkilim, banka kartını kullanmaya kalkıştı. Alışveriş sırasında kartında bakiyenin yetersiz olduğu uyarısı alan şahıs, durumu hemen bankaya bildirdi ve bankaya bunun sebebini sorduğunda kredi kartı kullanıldı.” Yarım milyona yakın paranın Türkiye’nin her yerinde 300 farklı hesaba art arda dağıtıldığını söylüyorlar. Daha sonra müvekkilim suç duyurusunda bulunarak bankayı arayarak hesaplarını kapatmaktadır. Kredi kartlarının bloke edilmesini istiyor. Daha sonra gerekli yerlere ve bankaya başvurduk. Ancak geçen hafta bankadan zamanında herhangi bir yanıt alamadık. Bunu mahkemeye taşıyacağız. Burada müvekkilimin hiçbir kusuru yoktur. Tüketicilerin mevduat ve hesaplarının güvenliğini sağlamak ve güvende tutmak bankanın sorumluluğundadır. Küçük bir işlem yapmak istediğinizde bile onay kodu geliyor ve müşteri hizmetleriniz şüpheli bir işlemle ilgili sizi arayıp onayınızı istiyor. Burada Türkiye genelinde 300’e yakın farklı hesaba küçük krediler çekilip dağıtıldı ve banka bu konuda müşterime hiçbir şekilde bilgi vermedi. Tüketicinin bu konuda bilgilendirilmesi ve en azından onay kodu alması gerekirken banka bu inancı sağlayamadı. Bu konuda mahkemeye başvuracağız, emsal kararlar bizim lehimizedir. Bu süreçleri iptal edeceğiz ve mağduriyetlerimizin giderileceğini düşünüyoruz. Bu tür dolandırıcılıklara karşı tüm vatandaşlarımızı uyarıyoruz” dedi. Öte yandan bankanın İnegöl Şubesi’nin olayla ilgili soruşturma başlattığı öğrenildi.