Haber

CHP Gençlik Kolları Araç Geçiş Garantili Köprüler İçin Harekete Geçti

Araçlı geçiş garantisi ile işletilen köprülerde CHP Gençlik Kolları harekete geçti. Basın açıklamasının ardından gençlik kolları köprülere “Bu köprüden geçenler neden dolar ödüyor? Döviz bürosuna hoş geldiniz, Dikkat! Hırsızlık var” yazılı pankartlar ve pankartlar astı.

Araç geçiş garantisi ile işletilen Çanakkale 1915 Köprüsü, Osmangazi Köprüsü ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü için CHP Gençlik Kolları harekete geçti. Köprülerin önünde basın açıklaması yapan CHP Gençlik Kolları üyeleri, köprülere “Bu köprüden geçenler neden dolar kuruna göre ödeme yapıyor? Döviz bürosuna hoş geldiniz, dikkat! Hırsızlık var” Açıklamada şunlar kaydedildi:

VATANDAŞIMIZ MAAŞI TL, ÜCRETİ DOLAR KURU OLARAK ÖDÜYOR”

“Bugün burada olmamızın sebebi yap-işlet modeliyle yapılan ve halkımızın geçiş ücretini dolar kuru üzerinden ödediği Yavuz Sultan Selim Köprüsü’dür. ‘ kamuda yap-işlet-devret modeli ile yapılmıştır.Devletimiz bu projeleri üstlenen firmalara geçiş garantisi vermektedir.Geçişlerin limitin altında kalması durumunda aradaki farkı devletimizin ödeyeceği belirtilmiştir. özel sektör tarafından işletilen köprümüzde geçiş fiyatları dolar kuru üzerinden hesaplanmaktadır.Döviz kurundaki artış doğrudan geçiş fiyatlarına yansımaktadır.Yani vatandaşlarımız TL olarak maaş alıp ödemektedir. Dolar kurundaki fiyat Geçme garantisi ile devletimiz milyonlarca dolar heba oluyor.

“HÜKÜMET Kasasından Bu Soygun Sonucunda Çıkan Para 3,6 Milyar TL”

Köprünün hizmete açıldığı günden itibaren 40 bin aracın günlük geçiş taahhüdü döviz olarak ödenmeye devam ediyor. TL değer kaybı ve enflasyon dikkate alınmadan verilen bu taahhütler sonucunda 7 yılda 70 milyon olan araç geçiş sayısı 102 milyon oldu. Yani ortada 32 milyon araç geçiş farkı araç başı 35 dolar artı KDV olarak döviz olarak ödenmeye devam ediyor. Bu soygun sonucunda devletin kasasından çıkan para 3.6 milyar TL.

“GARANTİLİ HER 8 ARAÇTAN SADECE 1’İ KÖPRÜYÜ KULLANDI”

Bildiğiniz gibi 1915 Çanakkale Köprüsü geçen yıl 18 Mart 2022’de hizmete açıldı. Tepkilere rağmen yap-işlet-devret modeliyle inşa edilen ve maliyeti 2 milyar 545 milyon euro olarak açıklanan köprüyü yapan müteahhit firmalara 16 yıl 2 ay 12 gün işletme hakkı verildi. Ayrıca köprü için günlük 45 bin araç geçiş garantisi verildi. Verilen teminatta araç başı fiyat 15 euro artı KDV olarak belirlendi. Konuttaki hesap piyasaya uymadı. Ulaştırma Bakanlığı verilerine göre geçtiğimiz mart ayına kadar köprüden 2 milyon 200 bin aracın geçtiği açıklanmıştı. Buna göre her 8 garantili araçtan sadece 1’i köprüyü kullandı. Kalan 7 aracın geçiş ücretini Hazine karşılamak zorunda kaldı.”

Kaynak: ANKA / Siyaset

besikduzuajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort