Dünyanın En Garip Köprüsü Laguna Garzon’un Diğer Köprülerden Farklı Olarak Dairesel Bir Şekle Sahip Olmasının Çok Mantıklı Bulacağınız Sebebi
Estetik bir kaygı güdülerek böyle tasarlandığını sakın düşünmeyin, çünkü işin içinde estetikten çok daha fazlası var!
Geleneksel düşünen tasarımcıların aksine Uruguay’daki bu köprünün tasarımcısı, neyi farklı düşünmüş olabilir?
İnsanlar, bu köprünün neden dairesel olarak inşa edildiğini merak ediyor.
Her mimari projenin olduğu gibi bu köprünün de aslında makul bir amacı var. Laguna Garzon Köprüsü, mimar Rafael Vinoly’nin vizyoner tasarımıyla geleneksel araç geçişini estetik bir deneyime dönüştüren özgün bir yapı olarak dikkat çekiyor. İnşaatına 2014’ün sonunda başlanan köprü, sadece bir yıl sonra halkın kullanımına sunuldu. Toplam maliyeti ise yaklaşık 11 milyon dolar olan bu projede, özel fonlar büyük bir paya sahip.
Köprü, Maldonado ve Rocha ilçeleri arasındaki ulaşımı büyük ölçüde kolaylaştırdı. Daha önce bu güzergâhı kullanmak isteyen araçlar, tek tek bir sal üzerine yüklenerek suyu geçmek zorundaydı. Yeni köprü sayesinde günde 1000’den fazla araç buradan geçiş yaparak yolculuk sürelerini önemli ölçüde kısalttı.
Uruguay hükûmeti, bu köprünün inşasıyla turizm ve sürdürülebilirlik alanında atılım yapmayı hedeflemişti.
Yetkililer, köprüyü inşa ederken Rocha’nın henüz tam anlamıyla keşfedilmemiş kıyı şeridini hem yerel halk hem de ziyaretçiler için daha ulaşılabilir hâle getirmeyi amaçladılar. Üstelik köprüden sonra bölgeye birçok ziyaretçi de akın etti.
Dairesel köprüler nadir görünse de Laguna Garzon Köprüsü, estetik tasarımını işlevsellikle birleştirerek hem göz alıcı hem de kullanışlı bir yapı sunuyor. Bu projeyle bölgenin doğal güzellikleriyle bütünleşen bir yaya alanı oluşturulması da hedeflenmiş. Tüm bu unsurlar, köprüyü hem mimari bir eser hem de turistik bir cazibe merkezi hâline getiriyor.